یادگیری اجتماعی-عاطفی فراگیر: برادر بزرگ به کلاس درس میآید
یادگیری اجتماعی-عاطفی (SEL) با نظارت همهجانبه، جمعآوری دادههای احساسی و القای ایدئولوژی به جای آموزش علمی، صحنهای دیستوپیایی در مدارس آمریکا ایجاد کرده است.

یادگیری اجتماعی-عاطفی: ابزار نظارتی در مدارس
یادگیری اجتماعی-عاطفی (SEL) که با واژگان جذابی مانند «اجتماعی»، «عاطفی» و «یادگیری» معرفی میشود، در حقیقت سیستمی برای نظارت فراگیر، دادهبرداری احساسی و القای ایدئولوژی به دانشآموزان است. این نظام که در ۸۳٪ مدارس آمریکا اجرا میشود، با ابزارهایی مانند «دفترچه کنترل احساسات» و «جلسات اعتراف گروهی» reminiscent از دنیای ۱۹۸۴ جورج اورول عمل میکند.
- جمعآوری دادههای احساسی دانشآموزان через اپلیکیشنهای «رشد ذهنی»
- ارزیابی «شایستگیهای اجتماعی» توسط معلمان غیرمتخصص
- تبدیل کلاسهای درس به جلسات درمانی بدون مجوز
- استفاده از دادهها برای پروفایلسازی پیشبینانه و سودجویی مالی
- جایگزینی آموزش علمی با برنامهریزی ایدئولوژیک
«SEL کودکان امروز را با دقتی اندازهگیری و ردیابی میکند که جورج اورول را تحت تاثیر قرار میدهد» - پرسیلا وست «این سیستم یک بازی پوستهای است که با «درمان بد» توانایی کودکان را تخریب میکند» - ابیگیل شرایر
این سیستم که با عنوان «SEL تحولآفرین» شناخته میشود، به جای تقویت فردیت، بر «عاملیت جمعی» و فعالسازی «عدالتمحور» تاکید دارد. والدین باید نسبت به این نظام نظارتی که زیر پرچم دلسوزی عمل میکند، هوشیار باشند.
