توقف شمارش کودکان ‘دو برابر شده’ به عنوان بیخانمان برای ایجاد شوک
گزارشهای نگرانکننده درباره ۱۵۴٬۰۰۰ دانشآموز بیخانمان در نیویورک بر اساس تعریف مشکوکی است که در هیچ زمینه دیگری استفاده نمیشود. طبق اداره خدمات بیخانمانی شهر، کمتر از ۳۱٬۰۰۰ کودک در سیستم پناهگاه زندگی میکنند.

تحلیل تعریف بیخانمانی در مدارس نیویورک
گزارشهای اخیر درباره ۱۵۴٬۰۰۰ دانشآموز "بیخانمان" در مدارس عمومی نیویورک سیتی بر اساس تعریف گستردهای از بیخانمانی است که شامل کودکانی میشود که در شرایط "دو برابر شده" زندگی میکنند. این تعریف بر اساس قانون فدرالی است که اجازه میدهد کودکان بیخانمان حتی اگر منطقه را ترک کنند در همان مدرسه بمانند، اما این تعریف به حدی گسترده شده که حتی نوجوانانی که با والدین خود زندگی میکنند یا مادران مجردی که با اقوام ساکن هستند را نیز شامل میشود.
- اداره خدمات بیخانمانی شهر تنها ۳۱٬۰۰۰ کودک در سیستم پناهگاه را شمارش میکند
- تعریف فعلی برای اهداف آموزشی با تعریف مسکن عمومی متفاوت است
- افزایش اخیر جمعیت پناهگاهها ناشی از بحران مهاجرت بوده است
- زندگی در شرایط شلوغ مطلوب نیست اما معادل بیخانمانی مطلق نیست
- بسیاری از کودکان مرفه نیویورک نیز اتاقهای خواب مشترک دارند
"زندگی 'دو برابر شده' ممکن است ایدهآل نباشد، اما زندگی در خیابانها یا پناهگاهها نیست"
"این آمارسازی نادرست تنها اعتبار هدف advocates را زیر سؤال میبرد"
این رویکرد آماری نه تنها تصویر واقعی بیخانمانی را مخدوش میکند، بلکه منابع محدود مسکن عمومی را از نیازمندان واقعی دور میکند.
