بررسی حریم خصوصی دادهها در اپلووین ۲۰۰ میلیارد دلاری پس از ادعای سوداگران
شرکت فناوری اپلووین با ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار با بررسیهای نظارتی جدیدی در مورد نحوه برخورد با دادههای مصرفکنندگان روبرو شده است. منابع از تحقیقات احتمالی چندین دادستان کل ایالتی خبر میدهند.

اپلووین و چالش حریم خصوصی دادهها
شرکت اپلووین، غول تبلیغات موبایلی با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار، با تحقیقات نظارتی جدیدی در مورد شیوههای جمعآوری دادههای کاربران روبرو شده است. این تحقیقات توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و دادستانهای کل چندین ایالت در جریان است. ادعاهای مطرح شده شامل ردیابی غیرقانونی کاربران از طریق “اثر انگشت دیجیتال” و حتی هدفگیری کودکان است.
- تحقیقات بر روی محصول “Array” متمرکز است که ادعا میشد اپها را بدون رضایت کاربران نصب میکرده است
- گزارشهای سوداگران از ردیابی کودکان و نمایش تبلیغات نامناسب به آنان خبر میدهند
- ایالتهای دلاویر، اورگن و کانکتیکات پیشگام این بررسیها هستند
- اپلووین تمام ادعاها را رد کرده و خود را پایبند به قوانین میداند
یک سخنگوی اپلووین تأکید کرد: “کاربران باید بهطور صریح برای دانلود هر اپلیکیشنی رضایت دهند.” بن ادلمن، پژوهشگر، در گزارش خود ادعا کرد کد منبعی یافته که اجازه دانلود اجباری میداده است. این پرونده در حالی جریان دارد که کنگره آمریکا تلاشها برای حفاظت از کودکان در فضای آنلاین را تشدید کرده است.
