راهنمای جدید ریاضی نیویورک: توقف آزمونهای زماندار برای کاهش اضطراب دانشآموزان
اداره آموزش نیویورک دستورالعملهای جدیدی منتشر کرده که معلمان را از برگزاری آزمونهای زماندار ریاضی منع میکند. این تصمیم با انتقادات گسترده کارشناسان آموزشی مواجه شده است.

راهنمای جدید ریاضی نیویورک: چالشها و انتقادات
اداره آموزش ایالت نیویورک دستورالعملهای جدیدی برای آموزش ریاضی منتشر کرده که منع آزمونهای زماندار را توصیه میکند. این راهنمای جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه میشیگان تهیه شده، ادعا میکند آزمونهای زماندار باعث اضطراب ریاضی در دانشآموزان میشوند. همچنین در این راهنما تأکید شده که تمرین مکرر مفاهیم ریاضی مفید نیست و باید به دانشآموزان اجازه داد روشهای خود را برای حل مسائل توسعه دهند.
- پروفسور بنجامین سلیمان، روانشناس و متخصص برنامهریزی درسی ریاضی، این راهنما را "ناقص جدی" توصیف کرده است
- نزدیک به ۲۰۰ متخصص ریاضی با امضای نامهای خواستار لغو این راهنما شدهاند
- منتقدان معتقدند تسلط بر مفاهیم پایه ریاضی برای پیشرفت در سطوح پیشرفته ضروری است
- راهنما آموزش مستقیم را کنار گذاشته و بر "یادگیری اکتشافی" تأکید دارد
- دانیلا سوزا اگوروف از مؤسسه منهتن این راهنما را "غیرعلمی" میداند
سلیمان در این باره میگوید: "اگر معلمان به این توصیهها عمل کنند، قطعاً دانشآموزان عملکرد بدتری خواهند داشت"
اگوروف نیز اضافه میکند: "هر والدینی میداند که برای یادگیری جدول ضرب نیاز به تمرین مکرر است"
این تغییرات در حالی صورت میگیرد که دانشآموزان نیویورک با افت عملکرد تحصیلی مواجه هستند.
