پایان استفاده خودروهای برقی از خطوط HOV در بزرگراه لانگ آیلند: 'این وضعیت افتضاح است'
برنامه Clean Pass که به خودروهای برقی اجازه میداد بدون رعایت شرط تعداد سرنشینان از خطوط HOV استفاده کنند، پس از ۱۹ سال به پایان رسید. این تغییر باعث افزایش ترافیک و نارضایتی رانندگان شده است.

پایان برنامه Clean Pass برای خودروهای برقی
برنامه Clean Pass که از سال ۲۰۰۶ به خودروهای برقی و هیبریدی اجازه میداد بدون رعایت شرط حداقل سرنشینان از خطوط HOV در بزرگراه لانگ آیلند استفاده کنند، در اکتبر ۲۰۲۵ به پایان رسید. این تصمیم که توسط دولت ترامپ اتخاذ شد، حدود ۵۵٬۰۰۰ راننده در منطقه متروپولیتن را تحت تأثیر قرار داده است.
- افزایش ترافیک: کارشناسان هشدار میدهند حذف این خودروها از خطوط HOV باعث افزایش قابل توجه ترافیک خواهد شد
- جریمههای جدید: رانندگان متخلف اکنون با جریمه ۱۵۰ دلاری و ۲ امتیاز منفی روبرو هستند
- واکنشهای سیاسی: فرماندار کتی هوچول این تصمیم را بخشی از "کمپین بیپایان برای کثیف کردن هوا و بدتر کردن ترافیک" خواند
"این وضعیت افتضاح است. اثر دومینویی خواهد داشت. باید زودتر بیدار شوم تا سر وقت به کار برسم" - بورلی گانداریلاس، راننده
"ترافیک بدتر خواهد شد. حدود ۵۵٬۰۰۰ وسیله نقلیه واجد شرایط دیگر نمیتوانند از این خطوط استفاده کنند" - رابرت سینکلر، سخنگوی AAA
پایان این برنامه نشاندهنده تغییر سیاستهای انرژی پاک در سطح فدرال است و تأثیر مستقیمی بر زندگی روزمره هزاران راننده دارد.
