تحلیل شکست سیستم آموزشی آمریکا و تلاش برای حذف برنامههای دانشآموزان تیزهوش در نیویورک
مقالهای درباره شکست سیستم آموزش عمومی برای کودکان محروم و تلاشهای زهران ممدانی برای حذف برنامههای دانشآموزان تیزهوش در مدارس نیویورک، با بررسی موردی بالتیمور.

تحلیل سیستم آموزشی آمریکا و برنامههای تیزهوشان
این مقاله به شکست سیستم آموزش عمومی در آمریکا میپردازد، بهویژه برای کودکان اقلیتهای محروم بدون ارتباطات سیاسی. تمرکز اصلی بر تلاشهای زهران ممدانی، نامزد سوسیالیست شهرداری نیویورک، برای حذف برنامههای دانشآموزان تیزهوش در مدارس عمومی این شهر است. نویسنده با مقایسه تجربیات شخصی ممدانی در مدارس ممتاز با مواضع کنونی او، این اقدام را بخشی از استراتژی دموکراتها برای محدود کردن فرصتهای آموزشی میداند.
- بررسی موردی سیستم آموزشی بالتیمور با هزینهای ۱.۷ میلیارد دلاری
- تنها ۱۰٪ از دانشآموزان در ریاضیات مهارت دارند
- افزایش ۴۵٪ی هزینههای دانشآموزی بدون بهبود نتایج
- تغییر نمرات و حذف نظرات از کارنامهها برای پنهانکردن شکست
"اولویت سیستم، استخدام بزرگسالان است نه آموزش کودکان" - کریس پاپست "این بزرگترین رسوایی حقوق مدنی زمان ماست" - میرندا دوواین
این مقاله نشان میدهد که چگونه اتحادیههای معلمان و سیاستهای حزبی به تداوم این مشکلات دامن میزنند.
