شین قصد دارد فروشگاههای فیزیکی جنجالی در فرانسه افتتاح کند و با واکنشهای منفی مواجه شده است
شین، که لباسهای ۱۲ یورویی و شلوار جین ۲۰ یورویی میفروشد، در فرانسه با فشار از سوی خردهفروشان دیگر، سیاستمداران و مقامات نظارتی روبرو است، جایی که قانونگذاران از طرح قانونی برای تنظیم مد سریع حمایت کردهاند که در صورت اجرا، تبلیغات شین را ممنوع میکند.

افتتاح فروشگاههای فیزیکی شین در فرانسه
برند مد سریع شین قصد دارد اولین فروشگاههای فیزیکی خود را در فرانسه در نوامبر افتتاح کند. این اقدام با همکاری Société des Grands Magasins (SGM) انجام میشود و شامل فروشگاههایی در مرکز خرید BHV در پاریس و فروشگاههای Galeries Lafayette در پنج شهر دیگر خواهد بود. با این حال، این تصمیم با انتقادات گستردهای از سوی خردهفروشان محلی، سیاستمداران و حتی Galeries Lafayette مواجه شده است. شهردار پاریس، آن هیدالگو، نیز این اقدام را مغایر با اهداف شهر برای ترویج تجارت پایدار محلی دانسته است.
- شین با مدل کسبوکار آنلاین خود به موفقیت دست یافته و موجودی کمتری نسبت به خردهفروشان فیزیکی دارد.
- افتتاح فروشگاههای فیزیکی نیازمند نگهداری موجودی در فروشگاهها خواهد بود که هزینههای عملیاتی را افزایش میدهد.
- قانونگذاران فرانسه از طرح قانونی حمایت کردهاند که تبلیغات برندهای مد سریع مانند شین را ممنوع میکند.
- رهبران صنعت مد فرانسه معتقدند شین با عرضه محصولات یکبار مصرف به بازار محلی آسیب میزند.
- شین از معافیتهای گمرکی برای محمولههای کمvalue بهره میبرد که در آینده ممکن است تغییر کند.
“Galeries Lafayette profoundly disagrees with this decision with regards to the positioning and practices of this ultra fast fashion brand that is in contradiction with its offer and values.” “We are extremely concerned by BHV’s decision to host, in November, the first permanent store of the Shein company in France.”
این حرکت شین نشاندهنده تغییر استراتژی این شرکت در پاسخ به تغییرات قوانین گمرکی در بازارهای اصلی مانند آمریکا و اتحادیه اروپا است. با این حال، چالشهای مربوط به پایداری محیطی و رقابت با کسبوکارهای محلی، مسیر پیشروی شین در فرانسه را دشوار کرده است.
