ضرورت نگاه جدیتر به بازیهای رایانهای بهعنوان رسانه
پژوهشگر حوزه بازیهای رایانهای تأکید کرد: بازی باید بهعنوان یک رسانه در نظر گرفته شود تا بتوان از کاربردهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و درمانی آن بهره برد. بازیهای هدفمند با رسالت اجتماعی نیازمند سیاستگذاری و سرمایهگذاری مشخص هستند.

بازیهای رایانهای بهعنوان رسانه مؤثر
بازیهای رایانهای باید از زاویه یک رسانه دیده شوند تا بتوانند انواع کاربردهای اجتماعی و فرهنگی مرتبط با نقش رسانه را پوشش دهند. آرین طاهری، پژوهشگر این حوزه، معتقد است که وقتی بازی را بهعنوان رسانه در نظر میگیریم، ابعاد تجاری و سرگرمیسازی آن به شکل صنعتی نیز قابل بررسی میشود. علاوه بر این، بازی کاربردهای دیگری در حوزههای آموزشی، درمانی و سایر زمینهها دارد که در کشورمان نیز رایج است.
- بازیهای هدفمند بیشترین رسالت اجتماعی را دارند
- این بازیها در آموزش و حفاظت از محیط زیست نقش مهمی ایفا میکنند
- توسعه بازیهای هدفمند نیازمند سرمایهگذاری کلان و سیاستگذاری حکومتی است
- تولید بازیهای هدفمند نیازمند همکاری متخصصان بازیسازی با تیم علمیپژوهشی است
- هوش مصنوعی بخش جداییناپذیر صنعت بازی بوده ولی ماهیت قواعدمحور بازی را تغییر نمیدهد
«بازی را باید از زاویه یک رسانه ببینیم تا بتواند انواع کاربردهای اجتماعی و فرهنگی مرتبط با نقش رسانه را پوشش دهد.» «بازیهای هدفمند نیازمند تعامل میان متخصصان بازیسازی و گروه علمیپژوهشی هستند.» صنعت بازی به صورت جزئی از اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته میشود و رشد اقتصادی آن پیوند عمیقی با تحولات اقتصاد دیجیتال خواهد داشت.
