
تاجران برنج هند بهدنبال فتح بازارهای نوظهور خاورمیانه و آسیا
با افزایش تولید برنج در هند پس از بارانهای موسمی شدید، صادرکنندگان هندی در فصل جدید برداشت به دنبال انعقاد قرارداد با خریداران بازارهای نوظهور مانند عراق، اندونزی و عربستان هستند.

توسعه صادرات برنج هند به بازارهای نوظهور
با افزایش تولید برنج در هند در پی بارانهای موسمی بالاتر از حد متوسط، صادرکنندگان این کشور در فصل جدید برداشت به دنبال انعقاد قراردادهای صادراتی با خریداران در بازارهای نوظهور هستند. هند که حدود ۴۰ درصد از صادرات جهانی برنج را در اختیار دارد، فراتر از مجموع صادرات چهار کشور بزرگ تولیدکننده برنج عمل میکند. ذخایر برنج در انبارهای دولتی هند به سطوح بیسابقهای رسیده و بارشهای فراوان سال جاری پیشبینی میشود این حجم را افزایش دهد.
- هدف جذب خریداران در بازارهای کمتر توسعهیافته
- شناسایی ۲۶ بازار جدید از جمله ژاپن و مکزیک
- بهرهبرداری از کنفرانس بینالمللی برنج در دهلینو
- تنوع بالای گونههای برنج برای تطبیق با نیاز بازارها
- افزایش درآمد کشاورزان از طریق توسعه صادرات
دِو گارگ، معاون رئیس فدراسیون صادرکنندگان برنج هند: "هند اکنون بازیگر اصلی تجارت جهانی برنج است و هدف صادرکنندگان این کشور جذب خریداران در بازارهای کمتر توسعهیافته است."
گارگ تأکید کرد: "هند از تنوع بالای گونههای برنج برخوردار است که توان توسعه صادرات و افزایش درآمد کشاورزان را دارد."
این اقدامات در شرایطی صورت میگیرد که هند در سال زراعی منتهی به ژوئن حدود ۱۴۶.۱ میلیون تن برنج برداشت کرده که بسیار بیشتر از تقاضای داخلی ۱۲۰.۷ میلیون تنی است.

