فیلم «ناتوردشت» تماشاگر را به تاملی روانشناختی میبرد
چهارمین رویداد سینماتک انقلاب با نمایش فیلم سینمایی «ناتوردشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان در سینما بهمن برگزار شد. این مراسم شامل نقد و تحلیل فیلم با حضور کارگردان و مخاطبان بود.

تحلیل فیلم ناتوردشت و رویکرد روانشناختی آن
فیلم سینمایی «ناتوردشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان در چهارمین رویداد سینماتک انقلاب به نمایش درآمد. این فیلم که بر اساس واقعیت ناپدید شدن کودکی در روستای کلاله استان گلستان ساخته شده، تماشاگر را به فضایی روانشناختی میبرد. خردمندان در نشست نقد فیلم تأکید کرد که هدف از ساخت این اثر، بازگرداندن مخاطب به سینمای اجتماعی بوده است.
- تمرکز بر تقابل اخلاقی شخصیت احمد پیران با محیطبانی فاسد
- معرفی سارق کودک در دقیقه ۲۸ برای ورود به مباحث روانشناختی
- استفاده از فضای مجازی به عنوان تیغه دو لبه در پیشبرد داستان
- توجه به جزئیات بازی میرسعید مولویان و هادی حجازیفر
- طراحی شخصیت علی مصفا با مفهومی اجتماعی و جرمشناختی
«واقعیت تنها آغاز یک ایده است. برای خلق اثر هنری باید واقعیت و خیال را در کنار هم نشاند.» «موفقیت ناتوردشت در گیشه، مدیون تبلیغات مردمی و دهانبهدهان است.»
این فیلم با ترکیب واقعیت جامعه و خیال انسانی، مفاهیم صداقت و مسئولیت را یادآوری میکند.
