آذرکیش: اجرای مدارس تراز گامی در جهت تحول نگرشی و مهارتی است
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد اجرای طرح «مدارس تراز» فرصتی برای بازنگری در نگرشها و تقویت مهارتهای مدیریتی در مدارس فنی و حرفهای کشور است.

تحول مدیریتی در مدارس فنی و حرفهای
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی مدیران هنرستانها تأکید کرد که اجرای طرح «مدارس تراز» زمینهساز تحول نگرشی و مهارتی در نظام آموزشی است. مصطفی آذرکیش اظهار داشت برای تحقق تحول واقعی، مدیران باید با نگاهی نو مسیر حرکت مدارس را ارزیابی کرده و بر اداره شورایی مبتنی بر خرد جمعی تمرکز کنند.
- انتظار میرود مدیران با بهرهگیری از نتایج پژوهش و تقویت کار تیمی، آموزش را به سمت کارآمدی بیشتر سوق دهند
- تصمیمگیری علمی و توسعه تفکر انتقادی از محورهای اساسی سند تحول بنیادین است
- افزایش گرایش دانشآموزان به هنرستانها حاصل برنامهریزی هدفمند است
- ارتقای کیفیت آموزش در گرو مشارکت فعال مدیران، معلمان، خانوادهها و بخش صنعت است
- تحول آموزش فنیوحرفهای باید از مدارس آغاز شود و برنامههای درسی متناسب با تحولات دنیای کار بازنگری شوند
«برای تحقق تحول واقعی در نظام آموزشی، مدیران باید با نگاهی نو، مسیر حرکت مدارس را ارزیابی کرده و بر اداره شورایی مبتنی بر خرد جمعی تمرکز کنند.»
«مهارتها و مشاغل به سرعت در حال تغییرند و لازم است برنامههای درسی متناسب با تحولات دنیای کار بازنگری شوند.»
