جای خالی تولیدات فرهنگی مختص نوجوان در ایران
مقالهای درباره کمبود تولیدات فرهنگی مناسب برای نوجوانان در ایران و مقایسه با وضعیت بینالملل. اشاره به فیلمهایی مانند «زیبا صدایم کن» و ضرورت توجه جدی به این رده سنی.

بحران کمبود محتوای فرهنگی برای نوجوانان
این مقاله به جای خالی تولیدات فرهنگی مختص نوجوانان در ایران میپردازد و مقایسهای با تولیدات بینالمللی مانند فیلم «Steve» و سریال «Adolescence» انجام میدهد. نویسنده تأکید میکند که در ایران، رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بهطور جدی شناخته نمیشود و محصولات فرهنگی اغلب با برچسب «کودک و نوجوان» ارائه میشوند而不是 محتوای مستقل برای نوجوانان.
- سینمای نوجوان در ایران با کمبود محصولات کیفی مواجه است
- فیلم «زیبا صدایم کن» ساخته رسول صدرعاملی به عنوان نمونه موفق ذکر شده
- جشنوارههای موجود بیشتر بر حوزه کودک متمرکز هستند
- بیتوجهی به این رده سنی میتواند منجر به افسردگی در بزرگسالی شود
رسول صدرعاملی: "سینمای کودک و سینمای نوجوان ربطی به هم ندارند. سینمای نوجوان دقیقاً نقطه مقابل سینمای کودک قرار دارد."
محمدرضا شریفینیا: "ما با وجود تعداد زیاد شهدا و اسرای نوجوان کاری برای آنها نکردهایم."
نویسنده نتیجه میگیرد که تا زمانی که این رده سنی بهطور جدی شناخته نشود، تولید محصولات فرهنگی مناسب برای نوجوانان امکانپذیر نخواهد بود.
