اهمیت بومی کردن ابعاد اجتماعی و فرهنگی آموزش عالی دیجیتال
سرپرست مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی بر ضرورت بومی کردن ابعاد اجتماعی و فرهنگی آموزش عالی دیجیتال تأکید کرد و چالشهای حکمرانی در عصر دیجیتال را تشریح نمود.

ضرورت بومیسازی آموزش عالی دیجیتال
آموزش عالی دیجیتال تنها یک مساله فنی نیست بلکه تحولی فرهنگی و اجتماعی است که نیازمند بومیسازی ابعاد مختلف آن میباشد. محمدتقی کرمی قهی، سرپرست مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، با اشاره به چالشهای حکمرانی در عصر دیجیتال، بر اهمیت توجه به ابعاد اجتماعی این تحول تأکید کرد.
- مقاومت نسلی در مقابل تحولات فنی و ایجاد شکاف حکمرانی
- تاثیر هوش مصنوعی بر مناسبات قدرت و نیاز به هوشمندی در مواجهه با فضای جدید
- لزوم الگوبرداری از تجربیات کشورهایی مانند چین در بومیسازی فناوری
- ضرورت تبدیل پرسشهای مطرح شده در همایش به دستورکار پژوهشی
- توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی در فرآیند دیجیتالیسازی
«دیجیتالی شدن صرفاً تغییر فناورانه نیست بلکه یک دگرگونی فرهنگی و اجتماعی است» - سعید غیاثی ندوشن
«اگر ما تدبیری برای تعدیل مناسبات قدرت در این فضا نداشته باشیم به تشدید وضعیتهای سابق میانجامد» - محمدتقی کرمی قهی
این همایش با دریافت ۶۷ مقاله و ارائه ۱۱ سخنرانی، گام اولیه در جهت توجه به ابعاد فرهنگی تحول دیجیتال در نظام آموزش عالی کشور محسوب میشود.
