جایزه مردمی جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ چرا فقط بخش داستانی؟
سعید نجاتی مدیر بخش آرای مردمی جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره دلایل تمرکز جایزه مردمی بر فیلمهای داستانی و شائبههای مربوط به شمارش آرا توضیح میدهد.

دلایل متمرکز شدن جایزه مردمی بر فیلمهای داستانی
سعید نجاتی مدیر بخش آرای مردمی چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفتوگو با خبرنگار مهر به بررسی دلایل اختصاص جایزه مردمی تنها به بخش داستانی پرداخت. وی توضیح داد که جشنواره فیلم کوتاه تهران اساساً بر پایه فیلمهای داستانی شکل گرفته و فیلمهای تجربی، مستند و پویانمایی مخاطبان کمتری دارند. به گفته نجاتی، سطح آرای این فیلمها به حدی نیست که بتوانند با فیلمهای داستانی رقابت کنند؛ به طوری که اگر یک فیلم داستانی ۵۰۰۰ امتیاز کسب کند، فیلم تجربی ممکن است به هزار امتیاز هم نرسد.
- نظارت بر آرا: چهار نفر از قدیمیهای انجمن سینمای جوانان و ۱۸ دانشجوی داوطلب مسئولیت نظارت بر آرا را بر عهده دارند
- شمارش آرا: حدود ۱۲ هزار تعرفه با ضریب ۴ تا صفر شمارش میشود که صفر به معنای «خیلی نپسندیدم» محسوب نمیشود
- جذابیت جایزه: نجاتی جایزه تماشاگران را نشاندهنده لذت دیده شدن فیلم توسط مخاطبان دانست
- برابری آرا: در روز اول به دلیل برابری آرای دو فیلم، ۱۱ فیلم به جای ۱۰ فیلم انتخاب شدند
نجاتی: «جایزه تماشاگران برای فیلمسازان یعنی لذت بردن از اینکه فیلمشان دیده شود» نجاتی: «در بعضی سالها جایزه تماشاگران مغایر با جایزههای داوران بوده که خود جذابیت جشنواره است»
وی همچنین درباره شائبه اختصاص آرای بیشتر به فیلمهایی که در دو بخش اکران دارند توضیح داد که به دلیل عدم وجود تعرفه در بخش اقتباسی و عدم تعلق تعرفه به مخاطبان سالنهای جایگزین، این نگرانی بیاساس است.
