ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی در مراکز تأمین اجتماعی
سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر تحقق دولت الکترونیک، دریافت کپی مدارک هویتی از مراجعان را ممنوع اعلام کرده است. این اقدام در راستای حفظ حریم خصوصی و ارتقای کیفیت خدمات اداری انجام شده است.

ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی در تأمین اجتماعی
سازمان تأمین اجتماعی در راستای تکریم مخاطبان و مراجعان، با تأکید بر ضرورت تحقق دولت الکترونیک، ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی از خدمتگیرندگان را در سالهای اخیر در دستور کار داشته است. ادارهکل بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان، جهت ارتقای ارائه خدمات در چارچوب دولت الکترونیک، طی ابلاغی به کلیه واحدهای تابعه در سراسر کشور، بر عدم دریافت کپی مدارک هویتی از افراد مراجعه کننده تأکید کرده است.
- حفظ حریم خصوصی و ارتقای کیفیت خدمات اداری
- تسهیل در فرایندها و اصلاح نظام اداری
- تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیک و استنادپذیری الکترونیکی
- مقابله با سوءاستفاده و جعل اسناد هویتی
- اجرای طرح فوریتهای اداری (فواد ۱۲۸)
“عدم دریافت کپی مدارک هویتی در راستای ارائه خدمات به مخاطبان و ذینفعان، با هدف حفظ حریم خصوصی و ارتقای کیفیت خدمات اداری انجام شده است.”
“این اقدام به تسهیل فرایندها، اصلاح نظام اداری و تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیک کمک میکند.”
این اقدام سازمان تأمین اجتماعی گامی مهم در جهت بهبود خدمات رسانی و رعایت حقوق شهروندی محسوب میشود.
