پیشنهاد برای اکران فیلم تجربی؛ زمانی که لوکیشن نقش کاراکتر اصلی را ایفا میکند
پردیس عزیزی کارگردان فیلم کوتاه «در دیدرس» درباره ساخت فیلم بر اساس لوکیشن صحبت کرد و پیشنهاداتی برای اکران بهتر فیلمهای تجربهگرا ارائه داد.

پیشنهادات پردیس عزیزی برای اکران فیلمهای تجربی
پردیس عزیزی، کارگردان فیلم کوتاه «در دیدرس» که در بخش تجربی چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت، در مصاحبهای به تشریح ایده فیلم خود پرداخت. وی تأکید کرد که این فیلم بر اساس لوکیشن ساخته شده و سعی کرده است لوکیشن را به یک کاراکتر تبدیل کند. این رویکرد تجربی باعث شد سوالات اساسی درباره چگونگی تبدیل مکان به شخصیت مطرح شود.
- ایده پردازی بر اساس لوکیشن به عنوان نقطه شروع فیلم
- انتقاد از محل برگزاری جشنواره در ایرانمال و تأثیر آن بر فضای صمیمی
- پیشنهاد بازگشت به روحیه آماتوری فیلمسازان در جشنواره
- ضرورت پخش خلاقانه فیلمهای تجربی در فضاهای خاص
- نیاز به زیرساختهای تخصصی برای اکران متفاوت
“فیلم تجربی صرفاً در فرم ساخت متن و تصویر نیست بلکه در حوزه پخش هم میتواند خلاقیت داشته باشد.”
“اگر فضاهایی وجود داشته باشد که بعضی از فیلمها بتوانند پخش شخصیسازیشدهتری داشته باشند، شاید بتواند کمک کند.”
عزیزی در پایان بیان کرد که در شرایط فعلی، پخش باکیفیت فیلمها برایش کافی است ولی امیدوار است در آینده به ابعاد خلاقانهتر پخش نیز پرداخته شود.
