خارپشت: جدایی از فضای واقعگرایانه و ماجرای بازیگران
محمدعلی حسینی کارگردان فیلم کوتاه «خارپشت» درباره دوری از فضای واقعگرایانه و چالشهای ساخت فیلم فانتزی توضیح میدهد. او به کمدیده شدن فیلمهای خیالپردازانه اشاره کرده و احتمال بازگشت به سینمای اجتماعی را مطرح میکند.

فیلم کوتاه «خارپشت» و دوری از واقعگرایی
محمدعلی حسینی کارگردان فیلم کوتاه «خارپشت» که در چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، تأکید کرد که عمداً فیلمش را از فضای واقعگرایانه دور نگه داشته است. او بیان کرد: “دوست داشتم فیلم کاملاً از فضای رئال دور باشد” و این رویکرد کار را پیچیده کرده زیرا فیلم دارای ۵ تا ۶ لوکیشن مختلف است و پایان آن کاملاً فراواقعگرایانه است. حسینی همچنین به چالشهای فنی مانند جلوههای ویژه اشاره کرد که حدود ۲ سال زمان برد.
- فیلمهای فانتزی کمتر دیده میشوند: حسینی اعلام کرد به دلیل استقبال نشدن از آثار فانتزی، ممکن است به سینمای اجتماعی بازگردد
- انتقاد از جشنواره فیلم کودک اصفهان: این دوره را “ضعیفترین” دانست و گفت امکانات مناسبی ارائه نشد
- منابع الهام: فیلم برداشتی آزاد از انیمیشن «آپ» دارد و فیلمنامه ۸ بار بازنویسی شد
- کار با کودکان: حسینی این تجربه را لذتبخش خواند و هوش کودکان را تحسین کرد
- تغییر بازیگر: به دلیل تغییر لوکیشن از تهران به کرج، نورا هاشمی کنار رفت و یاسمن نصیری جایگزین شد
“فیلمهای فانتزی و خیالپردازانه کمتر دیده میشوند و به همین دلیل، شاید دوباره به فضای اجتماعی برگردم”
“لوکیشن خانه در مهرشهر کرج واقعی است و ایده فیلم از تضاد شهری و کویری آن منطقه شکل گرفت”
فیلم «خارپشت» نمادی از استقلال و دفاع از خود است و به گفته کارگردان، نام آن ارتباط تماتیک با محتوای اثر دارد.
