آموزش و پرورش، نوسازی و خیرین سه ضلع اصلی مدرسهسازی در کشور
عضو هیئتمدیره جامعه خیرین مدرسهساز کشور سه ضلع اصلی مدرسهسازی را آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و خیرین برشمرد و بر نقش معلمان در انسانسازی تأکید کرد.

سه ضلع اصلی مدرسهسازی در ایران
ابوالفضل هندویان، عضو هیئتمدیره جامعه خیرین مدرسهساز کشور، در مراسم بهرهبرداری از طرح توسعه کارگاههای هنرستانی در هنرستان خیرساز سلامت قم تأکید کرد که آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و خیرین سه ضلع اصلی مدرسهسازی در کشور هستند. وی اظهار داشت که همه پیشرفتهای بزرگ ملی از پشت میز و نیمکتهای مدارس آغاز شده و تداوم یافته است. هندویان با تقدیر از خدمات معلمان، فعالیت معلم را مصداق انسانسازی دانست و نقش آنان در شکلگیری سرمایه انسانی کشور را غیرقابل انکار برشمرد.
- تأکید بر مشارکت دانشآموزان: هندویان خطاب به دانشآموزان هنرستانی بر قدردانی از بزرگترها و مشارکت در بهبود محیط آموزشی تأکید کرد
- ارزشهای نهادینه شده: وی بر نهادینه شدن ارزشهایی مانند مشارکت مسئولانه در ذهن نسل جوان تأکید نمود
- مشارکت در مدرسهیاری: حتی رعایت اصول سادهای مانند نریختن زباله در محیط مدرسه را مصداق مشارکت مسئولانه دانست
- برنامههای فرهنگی: این مراسم با اجرای برنامههای فرهنگی شامل دکلمهخوانی، اجرای زنده طراحی و گروه سرود همراه بود
- تقدیر و بازدید: در پایان از عوامل اجرایی طرح توسعه تقدیر شد و حاضران از کارگاههای تازه احداثشده بازدید کردند
هندویان: "همه پیشرفتهای بزرگ ملی از پشت میز و نیمکتهای مدارس آغاز شده و تداوم یافته است"
هندویان خطاب به دانشآموزان: "قدردانی نسبت به بزرگترها و مشارکت در بهبود محیط آموزشی از ارزشهایی است که باید در ذهن و رفتار نسل جوان نهادینه شود"
این مراسم نشاندهنده اهمیت همکاری سهجانبه بین نهادهای آموزشی، سازمانهای نوسازی و خیرین در توسعه زیرساختهای آموزشی کشور است.
