کرامت انسانی و حیا زیرساخت تربیتی هستند
استاد حوزه علمیه خواهران در نشست مجمع جهانی فقه اسلامی بر نقش محوری کرامت انسانی و حیا به عنوان زیرساختهای تربیتی تأکید کرد و به حضور پررنگ زنان در کنفرانس دوحه اشاره نمود.

کرامت انسانی و حیا در تربیت اسلامی
زهره صفاتی، استاد حوزه علمیه خواهران، در دومین نشست سلسله نشستهای بررسی گزارشات علمی کنفرانس مجمع جهانی فقه اسلامی که با محوریت «حقوق کودکان و مسائل نوظهور» در قم برگزار شد، به تبیین مبانی فقهی حقوق کودک پرداخت. وی کرامت انسانی و حیا را از مهمترین زیرساختهای تربیتی برشمرد و بر نقش محوری خانواده در تربیت کودکان تأکید کرد.
- حضور پررنگ زنان در کنفرانس دوحه بسیار چشمگیر بود
- سه پیشنهاد استاد صفاتی در کنفرانس پذیرفته شد
- اسلام برای کودک حقوق قائل است نه صرفاً اصول اخلاقی
- محیط سالم خانواده باید بر اساس محبت پایهریزی شود
- قاعده «لاضرر» باید ملاک کار خانوادهها و دولتها قرار گیرد
«در هندسه معرفتی قرآن، اصل کرامت ناشی از مقام خلیفةاللهی اوست. قرآن میفرماید “ولقد کرمنا بنی آدم” و تمام هنجارها و رفتارهای تربیتساز باید مبتنی بر کرامت باشد.»
«وقتی حیازدایی در خانوادهها بشود، حریم باز میشود برای کارهای خلاف و متأسفانه الان رسانههای ما، فیلمهای ما و فیلمهای خانگی ما بحث حیازدایی را خیلی معمولی گرفتهاند.»
