کاهش سهم بازیهای بومی در سبد مصرف بازیکنان
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای از کاهش سهم بازیهای بومی در سبد مصرف بازیکنان در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۰ به عنوان یکی از اتفاقات کلیدی صنعت بازی خبر داد.

وضعیت صنعت بازیهای رایانهای در ایران
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سیوهفتمین جلسه شورای ستاد راهبری و نظارت فرهنگی و اجتماعی گزارش مفصلی از وضعیت مصرف بازیهای رایانهای در کشور ارائه داد. محمد حاجیمیرزایی به سه اتفاق کلیدی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ اشاره کرد که نشاندهنده تحولات مهم در این صنعت است.
- افزایش سن بازیکنان و تغییر در دموگرافی جامعه مصرف کننده
- جهش در هزینهکرد خانوادهها برای تهیه سختافزار مانند کنسول و هزینههای بازیهای موبایلی
- کاهش سهم بازیهای بومی در سبد مصرف بازیکنان ایرانی
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تأکید کرد: "این تغییرات نشاندهنده تحول در الگوی مصرف و نیاز به بازنگری در سیاستهای حمایتی است."
این گزارش در حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابراهیم شکرانی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.
