ضعف اشنویه در برندسازی محصولات کشاورزی
سرپرست فرمانداری اشنویه اعلام کرد این شهرستان با وجود قطب تولید گیلاس و میوههای فصلی کشور در زمینه برندسازی محصولات کشاورزی عملکرد ضعیفی داشته است.

ضعف اشنویه در برندسازی محصولات کشاورزی
شهرستان اشنویه به عنوان یکی از قطبهای اصلی تولید سیب، گیلاس و میوههای فصلی ایران شناخته میشود، اما در حوزه برندسازی و معرفی محصولات خود عملکرد مناسبی نداشته است. عبدالسلام مام عزیزی، سرپرست فرمانداری اشنویه، در جلسه شورای بخش کشاورزی بر ضرورت تثبیت جایگاه این شهرستان در عرصه صادرات تأکید کرد. وی بیان نمود که تنها در حوزه سیب، گردش مالی بالای ده همت برآورد شده، ولی در معرفی محصولات ضعف وجود دارد.
- برگزاری جشنوارههای سیب و گیلاس به عنوان اقدام نوآورانه در برندسازی
- تأکید بر تشکیل شورای سرمایهگذاری و توسعه شهرستان
- نیاز به جذب سرمایهگذار در بخش کشاورزی برای تحقق توسعه
- نقش اتاق فکر جهاد کشاورزی در طراحی برنامههای توسعهای
- ضرورت افزایش بهرهوری و هوشمندسازی کشاورزی
"سیب، گیلاس و میوههای هسته دار این شهرستان از نظر کیفیت و ماندگاری، قابلیت رقابت را دارد" "توسعه بدون حضور سرمایهگذاران رقم نمیخورد. مسئولان شهرستان باید فعالانه در جذب سرمایه نقشآفرین باشند"
در این جلسه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نیز به بیان مشکلات و راهکارهای لازم در زمینه صادرات، افزایش کیفیت محصولات و رفع مشکلات پرداختند.
