احیای مشوقهای صادراتی گردشگری و حمایت از فعالان این حوزه
در تفاهمنامه همکاری وزارت میراثفرهنگی و سازمان توسعه تجارت، بر احیای مشوقهای صادراتی گردشگری، توسعه بازارهای هدف و استفاده از روشهای نوین بازاریابی برای جذب گردشگران خارجی تأکید شد.

تفاهمنامه همکاری برای توسعه گردشگری ایران
وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و سازمان توسعه تجارت ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند که بر احیای مشوقهای صادراتی گردشگری، توسعه بازارهای هدف و استفاده از روشهای نوین بازاریابی تأکید دارد. این همکاری با حضور انوشیروان محسنی بندپی، معاون گردشگری کشور و محمدعلی دهقاندهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
- برای نخستینبار وزارت میراثفرهنگی از بند «ب» تبصره ۱۵ قانون بودجه برخوردار شده است
- تاکنون ۳۱ پرونده در حوزه گردشگری عمومی و ۶ پرونده در حوزه گردشگری سلامت مشوق دریافت کردهاند
- استفاده از فناوریهای نوین و روشهای علمی بازاریابی بینالمللی ضروری است
- ایران با دارا بودن ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم جهانی میتواند به مقصد اصلی گردشگری تبدیل شود
- هفته ملی صادرات با محوریت صادرات خدمات گردشگری برگزار شد
محسنی بندپی: "قطعاً برای بهرهبرداری کامل از ظرفیتهای گردشگری ایران، نیازمند حمایتهای فنی، تخصصی و ارائه مشوقهای مؤثر هستیم"
دهقاندهنوی: "بدون بهرهگیری از فناوریهای روز، دستیابی به اهداف کلان این حوزه ممکن نخواهد بود"
این همکاری مشترک گامی مهم در جهت توسعه صنعت گردشگری ایران و معرفی ظرفیتهای بینظیر کشور به گردشگران بینالمللی محسوب میشود.
