آموزش پژوهشمحور کلید ارتقای علمی طلاب در حوزه است
معاون آموزش حوزههای علمیه بر اهمیت آموزش پژوهشمحور تأکید کرد و گفت: تقویت مهارتهای پژوهشی طلاب و نهادینه کردن این مدل آموزشی، کلید ارتقای علمی طلاب است.

اهمیت آموزش پژوهشمحور در حوزههای علمیه
حجتالاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمیحاجی، معاون آموزش حوزههای علمیه، در سیزدهمین اجلاسیه معاونان پژوهش حوزههای علمیه استانها بر اهمیت آموزش پژوهشمحور به عنوان کلید ارتقای علمی طلاب تأکید کرد. وی اشاره نمود که یکی از نقاط قوت حوزههای علمیه، پیشرفت همزمان در دو بال آموزش و پژوهش است، اما برای تأثیرگذاری واقعی در عرصههای مختلف، نخست باید بر علمیت طلاب و فضلای حوزه تأکید شود.
- ایجاد تعالی علمی در طلبه یکی از رسالتهای مهم حوزه است
- مهارتآموزی در عرصه پژوهش پیشنیاز تولید علم است
- ساماندهی بهتر و پیادهسازی مدل آموزش پژوهشمحور ضروری است
- تغییر و تحول در نظام آموزشی باید تدریجی و اصولی صورت گیرد
- از ایدهها و نقطهنظرات اساتید و نخبگان حوزه استقبال میشود
"هرچه پژوهش بیش از پیش وارد بدنه نظام آموزشی شود، بسیاری از مشکلات و چالشهای حوزه به صورت خودکار مرتفع خواهد شد"
"در فرآیندهای تحولی حوزه، به ویژه در بخش آموزش، توجه ویژهای به پژوهش شده و رویکردی تخصصی برای توسعه این حوزه وجود دارد"
این رویکرد با بهرهگیری از تجارب اساتید و بزرگان حوزه میتواند فضایی پویا برای رشد علمی طلاب ایجاد کند.
