عدم اجرای سیاستهای اعلامی، حلقه مفقوده نظام آموزشی کشور
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تنوع روشهای تدریس در آموزش و پرورش، عدم اجرای سیاستهای اعلامی را حلقه مفقوده نظام آموزشی کشور دانست.

حلقه مفقوده نظام آموزشی ایران
غلامعلی حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم رونمایی از کتاب «نامههایی به وزیر جدید آموزش و پرورش» تأکید کرد که عدم اجرای سیاستهای اعلامی مهمترین مشکل نظام آموزشی کشور است. وی با اشاره به توجه دولت پزشکیان به آموزش و پرورش، خواستار اختصاص بخشی از این توجه به تربیت معلم شد.
- در نظام آموزشی ایران به تعداد معلمان روش تدریس مختلف وجود دارد
- باید از تجربیات نظامهای آموزشی جهانی استفاده کنیم
- مطالعات تطبیقی در حوزه تعلیم و تربیت باید جدی گرفته شود
- مسائل اداری و اقتصادی وجه اشتراک با نظامهای جهانی است
- محتوا وجه تمایز نظام آموزشی ایران با دیگر کشورهاست
"اگر میخواهید آینده جامعه را ببینید، نبض آموزش و پرورش را بسنجید" "نباید از نو چرخ اختراع کنیم، باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم"
کتاب نامههایی به وزیر جدید آموزش و پرورش ارائهدهنده راهکارهای نوینی برای مدیران نظام تعلیم و تربیت است که میتواند به بهبود اجرای سیاستها کمک کند.
