خدمترسانی اتوبوسهای شهری در شهرکرد؛ گلایههای مردم و پاسخ مسئولان
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد به گلایههای مردم درباره وضعیت اتوبوسهای درونشهری پاسخ داد. موضوعات شامل شارژ کارت بلیت الکترونیک، کمبود جایگاههای شارژ، و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان است.

وضعیت حمل و نقل عمومی شهرکرد
گلایههای شهروندان شهرکرد از خدمات ناوگان اتوبوسرانی این شهر شامل چند موضوع اصلی شده است. افزایش مبلغ حداقل شارژ کارت بلیت الکترونیک به ۴۰۰ هزار ریال، کمبود جایگاههای شارژ کارت به ویژه در شهرک پرجمعیت منظریه، و عدم رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی رانندگان از جمله این موارد است. شهروندان انتظار دارند خدمات با کیفیتتر و توضیحات شفافتری دریافت کنند.
- شارژ کارت بلیت: افزایش اجبارى مبلغ کف شارژ به ۴۰۰ هزار ریال و برخورد نامناسب مسئولان باجهها
- کمبود جایگاههای شارژ: وجود تنها یک جایگاه در شهرک منظریه با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر
- رفتار رانندگان: حرکت با سرعت غیرمجاز و بیتوجهی به ایمنی مسافران به ویژه سالخوردگان و کودکان
محمد سهرابی، شهروند: "خواسته و حق طبیعی شهروندان این است که اگر هم افزایش قیمتی صورت میگیرد علت را بدانند و توجیه شوند."
یک شهروند: "برخی رانندگان عادت دارند پا روی گاز بگذارند و با سرعت بالا در سطح شهر حرکت کنند که این امر یقیناً خطرآفرین است."
پاسخ مسئولان: مهرداد میرزائیان، رئیس سازمان حمل و نقل، اعلام کرد ۲۰ باجه فعال در سطح شهر وجود دارد و جایگاه شهرک منظریه کافی است. درباره افزایش مبلغ شارژ، این امر به دلیل تعهدات قراردادی با بود که به زودی با کاهش مبلغ به ۲۰۰ هزار ریال حل خواهد شد. همچنین بر برگزاری جلسات آموزشی مستمر برای رانندگان و برخورد با متخلفان تأکید شد.
