نمایش باید همسو با دغدغه مخاطب باشد؛ نگاهی نو به آئینهای عزاداری جنوبی
کارگردان نمایش «حقایقی درباره لیلا دختر ادریس» درباره رویکرد نوین در استفاده از آئینها و اقتباس از فیلمنامه بهرام بیضایی صحبت میکند. این نمایش در جشنواره آیینی و سنتی حضور دارد.

نگاهی نو به تئاتر آئینی معاصر
علیرضا داوری کارگردان نمایش «حقایقی درباره لیلا دختر ادریس» در مصاحبهای به رویکرد نوین خود در استفاده از آئینهای نمایشی پرداخت. این اثر که در بیست و دومین جشنواره نمایشهای آئینی و سنتی اجرا میشود، اقتباسی از فیلمنامه بهرام بیضایی است و داستان دختری به نام لیلا را روایت میکند که در جستجوی هویت و رهایی از یکنواختی زندگی است.
- وفاداری به ادبیات بیضایی با رویکردی معاصر در طراحی فضا و میزانسن
- پیوند دغدغههای انسان معاصر با ساختار ساده بازیهای نمایشی ایرانی
- استفاده از آئینهای گروهی عزاداری جنوبی در قالب همسرایان بدون شعارزدگی
- نقشآفرینی چندگانه بازیگران هر بازیگر ۲-۳ نقش را ایفا میکند
- عدم حمایت مسئولان از تولید این اثر علیرغم ظرفیتهای موجود
"وقتی آئین از مردم جدا میشود، دیگر آن آئین نیست. نمایش باید معاصر و همسو با دغدغههای تماشاگر باشد."
"تماشاگری که با مشکل پا به سالن میگذارد وقتی با شعار مواجه میشود، مقاومت میکند."
این نمایش محصول کارگاه بازیگری انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان است و نخستین حضور حرفهای گروه تئاتر آینه جنوب بندرعباس محسوب میشود.
