عملکرد وزارت بهداشت در اجرای سند آمایش آموزش عالی
دبیر ستاد علم و فناوری آخرین وضعیت اجرای سند آمایش آموزش عالی در وزارت بهداشت را تشریح کرد و اعلام نمود منطقهبندی دانشگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه ۱۰۰ درصد محقق شده است.

عملکرد وزارت بهداشت در اجرای سند آمایش آموزش عالی
سند آمایش آموزش عالی که در سال ۱۳۹۴ تصویب شد، دارای دو فصل مجزا برای وزارت بهداشت و وزارت علوم است. علی باقر طاهرینیا، دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح چهار تکلیف اصلی وزارت بهداشت در این سند پرداخت. اولین و مهمترین تکلیف یعنی منطقهبندی دانشگاهها با هدف توزیع عادلانه منابع و ایجاد فرصتهای برابر به طور کامل محقق شده است. طاهرینیا با اشاره به گزارش معاون آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد که این بخش ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.
- تکلیف دوم: تعیین سطوح عملکردی دانشگاهها (منطقهای، ملی، بینالمللی) که با توفیق همراه بوده است
- تکلیف سوم: ایجاد مجتمعهای آموزش عالی سلامت که با موفقیت کمتر نسبت به دو مورد اول اجرا شده
- تکلیف چهارم: ساماندهی واحدهای دانشگاهی موجود و طراحی واحدهای آتی که به دلایل مالی و مداخلات غیرکارشناسی با چالش مواجه شده است
“موضوع آمایش آموزش عالی بحث مهم روی میز نظام علم و فناوری کشور است و از سوی مقام معظم رهبری مکرراً مورد تأکید قرار گرفته است.”
“مدیران ارشد وزارت علوم به ضرورت آمایش اذعان داشتند، اما در مقام اجرا با موانع و چالشهایی مواجه بودند.”
وزارت بهداشت آخرین گزارش اجرایی سازی سند آمایش را به ستاد علم و فناوری ارائه داده و مقرر شده است با رویکرد اثربخشی مجدد در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
