آزادراه شیراز-اصفهان: گامی بلند در توسعه کریدور شمال-جنوب ایران
معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح قطعه ۷ آزادراه شیراز-اصفهان را بخشی کلیدی از کریدور استراتژیک شمال-جنوب ایران دانست و گفت این پروژه جایگاه ایران را در ترانزیت منطقهای ارتقا میدهد.

آزادراه شیراز-اصفهان و نقش آن در توسعه کریدور شمال-جنوب
افتتاح قطعه ۷ آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۱۲.۵ کیلومتر با شش خط عبوری، گامی مهم در تکمیل کریدور استراتژیک شمال-جنوب ایران محسوب میشود. هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی، این پروژه را بخشی کلیدی از کریدور حیاتی کشور دانست که از بندر انزلی آغاز و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان و شیراز به بندر بوشهر منتهی میشود. این آزادراه نقش هدایت ترانزیت از مرکز کشور به سمت جنوب و بالعکس را عهدهدار است.
- صرفهجویی ۱۳۴ کیلومتری در مسیر و ۱۲۰ دقیقهای در زمان سفر
- صرفهجویی سالانه ۱۳۶ میلیون لیتری در مصرف سوخت
- جلوگیری از ۵۵۰ کشته و مجروح در حوادث رانندگی
- هزینه شده بیش از ۹ هزار میلیارد ریال و ارزش روز ۲۲ هزار میلیارد ریال
"توسعه و تکمیل کریدورهای آزادراهی ضرورتی انکارناپذیر برای ارتقای جایگاه ایران در ترانزیت بینالمللی است"
"این کریدور از بندر انزلی آغاز و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان و شیراز به بندر بوشهر منتهی میشود"
این پروژه علاوه بر مزایای اقتصادی و ایمنی، موقعیت استراتژیک ایران در ترانزیت منطقهای را تقویت خواهد کرد.
