چتبات هوش مصنوعی متا نوع تبلیغات اینستاگرام کاربران را تعیین میکند
متا از دسامبر ۲۰۲۵ تبلیغات و محتواها را بر اساس تعامل کاربران با دستیار دیجیتال Meta AI نمایش خواهد داد. این تغییرات بر سیستم توصیهگر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

متا از هوش مصنوعی برای شخصیسازی تبلیغات استفاده میکند
شرکت متا (Meta) اعلام کرده است که از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۵ سیستم نمایش تبلیغات و محتوا در پلتفرمهای خود مانند اینستاگرام و فیسبوک را بر اساس تعامل کاربران با دستیار دیجیتال Meta AI تغییر خواهد داد. این بهروزرسانی بخشی از تلاشهای میلیارد دلاری متا برای ادغام هوش مصنوعی مولد با کسبوکار اصلی تبلیغات آنلاین است.
- تعاملات کاربران با Meta AI (چه از طریق تایپ و چه صدا) بر محتوای پیشنهادی تأثیر میگذارد
- مثال: چت درباره برنامهریزی سفر ممکنست بر ریلزهای توصیه شده در فیسبوک اثر بگذارد
- استفاده از عینک ریبن متا نیز سیگنالهایی برای سیستم توصیهگر تولید میکند
- کاربران از اکتبر ۲۰۲۴ در مورد این تغییرات مطلع خواهند شد
- این ابتکارات منجر به افزایش هزینههای متا در سال ۲۰۲۶ خواهد شد
کریستی هریس، مدیر حریم خصوصی متا: "تعاملات صوتی با Meta AI روی موتور توصیه شرکت تاثیر خواهد داشت"
گزارش سیانبیسی: "این اقدام پیوند سرمایهگذاریهای هوش مصنوعی با تبلیغات آنلاین است"
این تغییر نشاندهنده حرکت متا به سمت شخصیسازی عمیقتر تبلیغات بر اساس رفتار کاربران در تعامل با فناوریهای هوش مصنوعی است.
