بررسی قابلیت دسترسپذیری اسنپ توسط کاربران ناشنوا و کمشنوا
اسنپ به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، کاربران راننده و مسافر خود را برای ارزیابی قابلیتهای دسترسپذیری سرویس درخواست خودرو دعوت کرد. این اقدام با هدف بهبود تجربه کاربری افراد دارای معلولیت انجام شد.

دسترسپذیری اسنپ برای کاربران ناشنوا و کمشنوا
اسنپ به مناسبت روز جهانی ناشنوایان اقدام به دعوت از کاربران ناشنوا و کمشنوا برای ارزیابی قابلیتهای دسترسپذیری سرویس درخواست خودرو کرد. هدف از این اقدام، بهبود تجربه کاربری برای افراد دارای معلولیت و شناسایی نقاط قوت و ضعف اپلیکیشن بود. تا پایان سال ۱۴۰۳، بیش از ۱۸٬۴۵۲ کاربر مسافر و ۳٬۶۹۸ کاربر راننده با فعالسازی گزینه «ناشنوا یا کمشنوا هستم» از امکانات ویژه بهرهمند شدند. پروژه دسترسپذیری اسنپ از آبان ۱۴۰۱ آغاز شده و continually در حال بهروزرسانی است.
- غیرفعالسازی تماس صوتی برای کاربران ناشنوا و کمشنوا
- اطلاعرسانی از طریق پیامک به کاربر مقابل درباره وضعیت ارتباطی
- استفاده از چت متنی داخل اپلیکیشن برای برقراری ارتباط
- آموزشهای لازم به کاربران برای تعامل بهتر با افراد دارای معلولیت
- ثبت نوع معلولیت در پروفایل کاربری برای اطلاعرسانی در هر سفر
“قابلیت دسترسپذیری در همکاری تنگاتنگ تیم محصول اسنپ با افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.”
“تا پایان ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۹٬۴۶۶ کاربر مسافر و راننده نوع معلولیت خود را در اپلیکیشن ثبت کردهاند.”
این اقدامات نشاندهنده توجه فزاینده شرکتهای فناوری به برابری دسترسی و بهبود تجربه کاربری برای تمامی اقشار جامعه است.
