افزایش ۴.۵ درصدی صادرات لوازم خانگی در نیمه نخست سال ۱۴۰۴
معاون وزیر صمت از رشد ۴.۵ درصدی صادرات لوازم خانگی در شش ماهه اول سال خبر داد و اعلام کرد عمق داخلیسازی این صنعت از ۵۰ به ۶۰ درصد ارتقا یافته است.

رشد صادرات لوازم خانگی در شرایط تحریم
صنعت لوازم خانگی ایران در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ با وجود چالشهای مختلف، رشد ۴.۵ درصدی در حوزه صادرات را تجربه کرده است. ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزیر صمت، با اشاره به این موفقیت از افزایش عمق داخلیسازی از ۵۰ درصد به ۶۰ درصد خبر داد. این پیشرفت در حالی اتفاق افتاده که تولید در این دوره کاهشی بوده اما صادرات روند مثبتی داشته است.
دستاوردهای کلیدی صنعت
- تولید نزدیک به ۲۲ میلیون قطعه لوازم خانگی در کشور
- برنامهریزی برای رسیدن به صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری
- تمرکز بر تولید محصولات با انرژیبری اندک مانند گریدهای A++ و A+++
- افزایش رضایت مشتریان ایرانی به بیش از ۸۰ درصد
سیاستهای حمایتی
"قانون مرزنشینی را به واردات مواد و قطعات مورد نیاز صنایع داخلی تبدیل میکنیم" "رقابت داخلی باعث ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولات شده است"
وزارت صمت با اجرای سیاستهایی مانند تسهیل واردات مواد اولیه و تقویت تولید داخلی، زمینه را برای رقابتپذیری بیشتر این صنعت فراهم کرده است.
