وقتی انسانها اینترنت را از هوش مصنوعی پس گرفتند
بر اساس گزارش Graphite، سهم مقالات تولیدشده توسط هوش مصنوعی و انسان تقریباً برابر شده است. تشخیص دقیق محتوای انسانی از هوش مصنوعی با چالش مواجه است زیرا همکاری انسان و هوش مصنوعی روزبهروز بیشتر میشود.

بازگشت انسانها به عرصه تولید محتوای اینترنتی
طبق گزارش جدید شرکت Graphite، پس از دورهای که مقالات تولیدشده توسط هوش مصنوعی از محتوای انسانی پیشی گرفته بود، حالا تقریباً تعداد مقالات نوشته شده توسط هوش مصنوعی و مقالات انسانی برابر شدهاند. این شرکت با بررسی ۶۵ هزار URL بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ به این نتیجه رسید که پس از عرضه ChatGPT در سال ۲۰۲۳، سهم مقالات هوش مصنوعی بهطور چشمگیری افزایش یافت اما از نوامبر ۲۰۲۴ این روند تغییر کرد.
- تشخیص محتوا: ابزار Surfer برای تشخیص محتوای هوش مصنوعی استفاده شد
- آمار کلیدی: ۸۶٪ مقالات رتبهدار در گوگل توسط انسان نوشته شدهاند
- ترجیح کاربران: تنها ۲۰٪ کاربران خلاصههای هوش مصنوعی را مفید میدانند
- چالش تشخیص: همکاری انسان و هوش مصنوعی تشخیص منبع محتوا را سخت کرده است
- نتایج جستوجو: محتوای انسانی معمولاً رتبه بالاتری در موتورهای جستوجو دارد
پروفسور استفانو سواتو: «در حال حاضر، این رابطه بیشتر همزیستی است تا تقابل»
سخنگوی گوگل: «تشخیص قطعی محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی واقعاً سخت است»
با توجه به اینکه Common Crawl تمام محتوای اینترنت را پوشش نمیدهد، احتمالاً حجم واقعی محتوای انسانی بیشتر از آمار گزارش شده است. کاربران هنوز ترجیح میدهند محتوای نوشته شده توسط انسان را مطالعه کنند.
