ارزشمندترین برندهای دنیا / جایگاه تاملبرانگیز اپل و سامسونگ
اپل برای سیزدهمین سال پیاپی در رتبه اول فهرست برترین برندهای جهان Interbrand قرار گرفت. ارزش برند اپل به ۴۶۰.۹ میلیارد دلار رسید در حالی که سامسونگ با کاهش ۱۰ درصدی در جایگاه پنجم قرار دارد.

ارزشمندترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۴
بر اساس گزارش سالانه موسسه اینتربرند، اپل برای سیزدهمین سال متوالی در رتبه نخست فهرست برترین برندهای جهان قرار گرفته است. ارزش برند اپل با کاهش ۴ درصدی به ۴۶۰.۹ میلیارد دلار رسیده، در حالی که مایکروسافت با رشد ۱۰ درصدی و ارزش ۳۸۸.۵ میلیارد دلار در جایگاه دوم ایستاده است. گوگل با ۹ درصد رشد به ۳۱۷.۱ میلیارد دلار و آمازون با افزایش ۷ درصدی به ۲۱۹.۹ میلیارد دلار رسیدهاند.
- انویدیا با رشد چشمگیر ۱۱۶ درصدی و ارزش ۴۳.۲ میلیارد دلار در رتبه پانزدهم قرار گرفت
- سامسونگ با کاهش ۱۰ درصدی ارزش برند به ۹۰.۵ میلیارد دلار در جایگاه پنجم است
- هوش مصنوعی به عنوان عامل اصلی تغییرات بازار شناسایی شده است
- ارزش کلی ۱۰۰ برند برتر به ۳.۶ تریلیون دلار رسیده که ۱۵۰ میلیارد دلار افزایش داشته
- نام ChatGPT سه بار در گزارش ذکر شده اما هنوز در فهرست ۱۰۰ برند برتر جای ندارد
گونزالو بروخو، مدیرعامل جهانی اینتربرند: “تأثیر هوش مصنوعی کاملاً مشهود است” گزارش اینتربرند دید روشنی از روند بازار و تغییر در ارزش برندها ارائه میدهد
این گزارش نشان میدهد که چگونه فناوریهای نوظهور مانند هوش مصنوعی در حال تغییر landscape ارزش برندها در سطح جهانی هستند.
