۶ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس قزوین در نیمه نخست سال
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان قزوین از ثبت ۶۴۴۵ مورد مزاحمت تلفنی در ششماهه اول سال خبر داد که پاسخگویی به بیماران واقعی را مختل میکند.

گزارش عملکرد اورژانس قزوین در نیمه نخست سال
در ششماهه اول سال ۱۴۰۴، سامانه ۱۱۵ اورژانس قزوین با چالشهای جدی مواجه شده است. طبق گزارش دکتر یوسف اکبری، رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان، در این مدت ۱۴۲هزار و ۹۸۲ تماس دریافت شده که میانگین روزانه آن به ۷۸۰ تماس میرسد. متأسفانه ۶هزار و ۴۴۵ مورد از این تماسها مزاحمت تلفنی بوده که روند پاسخگویی به موارد واقعی را با اختلال مواجه کرده است.
- انجام ۳۶هزار و ۵۷۳ ماموریت عملیاتی توسط تیمهای اورژانس
- انتقال ۱۹هزار و ۶۸۲ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی
- فعالیت ۵۱ پایگاه اورژانس در سطح استان
- بیشترین انتقال بیماران به بیمارستان شهید رجایی
"مزاحمتهای تلفنی میتواند تهدیدی جدی برای جان بیماران واقعی باشد" "شهروندان از تماسهای غیرضروری با سامانه اورژانس خودداری کنند"
این گزارش نشاندهنده نقش حیاتی اورژانس در چرخه خدمات درمانی و نیاز به حمایت بیشتر مردم و مسئولان است.
