مسدود شدن خطوط مزاحمان تلفنی اورژانس
سازمان اورژانس تهران سازوکار جدیدی برای برخورد با مزاحمان تلفنی راهاندازی کرده که شامل قطع خط تلفن به مدت یک هفته برای اولین بار، سه ماه برای تکرار و سلب کامل امتیاز خط در مرحله سوم میشود.

برخورد قاطع با مزاحمان تلفنی اورژانس
سازمان اورژانس استان تهران سازوکار جدیدی برای مقابله با مزاحمان تلفنی خط ۱۱۵ معرفی کرده است. بر اساس این طرح، پس از تشکیل کارگروه ویژه و تشخیص مزاحمت، برای اولین بار با ارسال اخطار کتبی خط مزاحم به مدت یک هفته قطع میشود. این اقدام برای جلوگیری از اختلال در خدمات رسانی اورژانس و اتلاف وقت پرسنل امدادی طراحی شده است.
- قطع خط تلفن به مدت یک هفته برای اولین تخلف
- افزایش مدت قطعی به سه ماه در صورت تکرار مزاحمت
- سلب کامل امتیاز خط و جمعآوری تلفن ثابت در مرحله سوم
- تشکیل کارگروه ویژه برای تشخیص و برخورد سریع با مزاحمان
- جلوگیری از مراجعه جداگانه به دادسرا برای هر پرونده
شروین تبریزی: "مزاحمان اورژانس باعث ایجاد اخلال در روند امدادرسانی و درمان فوری بیماران میشوند"
"برخورد با مزاحمان بسیار اهمیت دارد و از به هدر رفتن زمان و هزینه جلوگیری میشود"
این روش جدید جایگزین فرآیند زمانبر مراجعه به دادسرا برای هر پرونده شده و امکان برخورد سریعتر با مزاحمان را فراهم میکند.
