خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری وفادار دارند
وفاداری مشتری در صنعت خودرو آزمونی واقعی برای اعتبار، کیفیت و اعتماد برندهاست. مطالعه جدید JD Power نشان میدهد برندهایی مانند پورشه، تویوتا و فورد بالاترین نرخ وفاداری مشتری را دارند.

وفاداری مشتری در صنعت خودروسازی
وفاداری مشتری در صنعت خودرو آزمونی واقعی برای اعتبار، کیفیت و اعتماد برندها محسوب میشود. مطالعه سالانه موسسه JD Power نشان میدهد که برخی برندها موفقیت چشمگیری در حفظ مشتریان خود دارند. در حالی که فروش یک خودرو تنها آغاز رابطه میان خودروساز و خریدار است، حفظ این رابطه و بازگرداندن مشتری برای خرید مجدد چالشی بزرگتر و تعیینکنندهتر محسوب میشود.
- پورشه با نرخ وفاداری ۵۸.۲ درصد در بخش خودروهای لوکس پیشتاز است
- تویوتا با امتیاز ۶۲ درصدی در بخش خودروهای تولید انبوه رکورددار است
- فورد با نرخ باورنکردنی ۶۶.۶ درصد در بخش پیکاپها صدرنشین شده
- هوندا در بخش شاسیبلندهای تولید انبوه با ۶۲ درصد امتیاز کسب کرده
- لکسوس با ۵۷.۴ درصد در بخش شاسیبلند لوکس برنده شده است
امیرمسعود عابدین: "چالش بزرگتر و مهمتر، حفظ مشتری است؛ اینکه باعث شود هنگام تصمیم به تعویض خودرو دوباره برگردد"
JD Power: "وفاداری به برند زمانی که خریداران به بخش دیگری از خودروها روی میآورند، تمایل به کاهش دارد"
این مطالعه نشان میدهد که درصد وفاداری این برندها بسیار بالاتر از میانگین صنعت (۴۹ درصد) است و موفقیت آنها ناشی از اعتماد مشتریان به کیفیت و ارزش مهندسی این برندها میباشد.
