حال دانشآموزان در مدرسه خوب نیست؛ شمارش معکوس آنها تاسف از بازگشایی مدارس بود
نشست بررسی وضعیت آموزش و پرورش در کافه خبر خبرآنلاین برگزار شد. علی بهشتینیا معلم و کارشناس آموزش گفت: «حال دانشآموزان در مدرسه خوب نیست و وزارتخانه این را درک نمیکند.»

وضعیت نامناسب مدارس و دانشآموزان
در نشست بررسی وضعیت آموزش و پرورش که در کافه خبر خبرآنلاین برگزار شد، علی بهشتینیا معلم و کارشناس آموزش به مشکلات اساسی سیستم آموزشی اشاره کرد. بهشتینیا تأکید کرد که تصور وزارتخانه از مدارس کاملاً متفاوت با واقعیت موجود است و برنامههایی که طراحی میشوند قابلیت اجرا در محیط واقعی مدرسه را ندارند. وی به پروژه مهر اشاره کرد که وزارتخانه برای شاداب کردن دانشآموزان طراحی کرده، اما در عمل این پروژه برای دانشآموزان به معنای بازگشت به محیطی ناخوشایند است.
- شمارش معکوس متفاوت: درحالی که وزارتخانه پروژه مهر را آغاز فعالیت مدارس میداند، دانشآموزان با تاسف به بازگشت به مدارس فکر میکنند
- جدایی کامل دو جزیره: مدرسه و معلمها یک جزیره هستند و ادارات و وزارتخانه جزیره دیگر، بدون هیچ ارتباط مؤثر
- عدم درک واقعیت: وزارتخانه وضعیت روحی نامناسب دانشآموزان در مدارس را درک نمیکند
- برنامههای غیرقابل اجرا: برنامهریزیهای وزارتخانه با شرایط واقعی کلاسهای درس همخوانی ندارد
- شکاف عمیق سیستم: عدم ارتباط بین تصمیمگیران و مجریان در نظام آموزشی
«حال دانشآموزان در مدرسه خوب نیست و این را وزارتخانه درک نمیکند. برای همین مدرسه و معلمها یک جزیره هستند و ادارات و وزارتخانه یک جزیره دیگر.»
«شمارش معکوس وزارتخانه برای آغاز فعالیت مدارس پروژه مهر است شمارش معکوس دانشآموزان تاسف از بازگشتن به مدارس است.»
این تحلیل نشان میدهد که سیستم آموزشی نیاز به بازنگری اساسی دارد و باید ارتباط مؤثر بین تصمیمگیران و مجریان برقرار شود.
