مدیران و کارکنان سفارشی آفت جامعهاند/ نقش تصمیمسازی رسانهها
امامجمعه بجنورد هشدار داد که مدیریتهای سفارشی و کارمندان منتخب بر اساس سفارش، آفت بزرگی برای جامعه هستند. وی تأکید کرد رسانهها باید نقش تصمیمسازی داشته باشند نه تصمیمگیری و از سفارشینویسی پرهیز کنند.

هشدار درباره مدیریتهای سفارشی و نقش رسانهها
حجتالاسلام رضا نوری، امامجمعه بجنورد، در نشست درس اخلاق رسانهای تأکید کرد که جریان سفارشیبودن مدیران و کارکنان یکی از آسیبهای جدی جامعه است. وی هشدار داد که رسانهها نیز نباید گرفتار این آفت شوند و باید از سفارشینویسی پرهیز کنند. نوری با بیان اینکه «افکار عمومی در دست رسانههاست» نقش رسانه را تصمیمسازی دانست نه تصمیمگیری و تأکید کرد فعال رسانهای نباید وارد قضاوت شخصی شود.
- رسانهها باید حقگرا عمل کنند نه مخاطبمحور
- انتشار هر خبر باید با تحقیق، صحتسنجی و دقت حرفهای همراه باشد
- رسانه نباید خود قضاوت کند بلکه باید گزارش را طوری منتشر کند که مردم قضاوت کنند
- در شرایط بحرانی نقش رسانه با رعایت حرمت و جایگاه آن باید اجرا شود
- مردم رفتار رسانهای را به خوبی درک میکنند و متوجه حمایتهای بیدلیل میشوند
«نقش رسانه تصمیمسازی است نه تصمیمگیری و فعال رسانهای نباید وارد قضاوت شخصی شود.»
«مطالبهگری باید از سر خیرخواهی و با رعایت اخلاق باشد، نقد از روی بغض شخصی جایگاه رسانه را تخریب میکند.»
رسانهها این ظرفیت را دارند که مسئولان را به انجام تصمیمهای مهم و اثربخش وادار کنند و مسیر تحولات اجتماعی را جهت دهند. فعال رسانهای صرفاً مصرفکننده خبر نیست و باید مسئولان را در مسیر ارائه راهحل برای مشکلات قرار دهد.
