خودروهای هیبریدی پلاگین تقریباً به اندازه خودروهای بنزینی آلودگی تولید میکنند
بر اساس گزارش گروهی از سازمانهای غیردولتی اروپایی، تفاوت انتشار آلایندهها بین خودروهای هیبریدی پلاگین و خودروهای بنزینی تنها ۱۹ درصد است، نه ۷۵ درصدی که آزمایشهای آزمایشگاهی نشان میدهند. آنها دادههای ۸۰۰,000 خودروی هیبریدی پلاگین را تحلیل کردند.
گزارش جدید: آلودگی واقعی خودروهای هیبریدی پلاگین
بر اساس تحلیل دادههای ۸۰۰,000 خودروی هیبریدی پلاگین ثبتشده در اروپا بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، انتشار واقعی دیاکسید کربن در این خودروها ۴.۹ برابر بیشتر از برآوردهای رسمی است. این اختلاف عمدتاً به دلیل فرض نادرست سازندگان درباره سهم حالت رانندگی الکتریکی است.
یافتههای کلیدی گزارش
- سهم واقعی رانندگی الکتریکی تنها ۲۷ درصد است درحالی که برآورد رسمی ۸۴ درصد بود
- حتی در حالت الکتریکی، موتورهای احتراقی برای یک سوم مسافت فعال میشوند
- عدم وجود شارژ سریع موجب کاهش تمایل به شارژ باتری میشود
"رانندگان به طور متوسط ۵۸۲ دلار بیشتر از برآوردهای رسمی برای سوخت پرداخت میکنند"
"۴ گروه بزرگ خودروسازی به دلیل underestimation آلایندهها از ۵.۸ میلیارد دلار جریمه فرار کردند"
این گزارش نشان میدهد که خودروهای هیبریدی پلاگین در عمل به اندازه ادعاهای سازندگان کمآلاینده نیستند و نیاز به بازنگری در استانداردهای آزمایشی وجود دارد.
