یوتیوب با ارائه پیشنهاد خرید اختیاری به کارمندان، سازماندهی مجدد با محوریت هوش مصنوعی را آغاز کرد
یوتیوب در راستای سازماندهی مجدد با تمرکز بر هوش مصنوعی، به کارمندان خود پیشنهاد خرید اختیاری ارائه میدهد. نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، در یادداشت داخلی تأکید کرد که هیچ نقشی حذف نخواهد شد و این پلتفرم حول سه حوزه محصولات بیننده، خالق و اشتراک سازماندهی میشود.
سازماندهی مجدد یوتیوب با محوریت هوش مصنوعی
یوتیوب در حرکتی مهم، سازماندهی مجدد با تمرکز بر هوش مصنوعی را آغاز کرده و به کارمندان خود پیشنهاد خرید اختیاری ارائه میدهد. نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، در یادداشت داخلی شرکت تأکید کرد که این تغییرات منجر به حذف هیچ نقشی نمیشود. هدف اصلی این بازسازی، تمرکز بر حوزههای در حال رشد سریع مانند هوش مصنوعی و «تسریع در تصمیمگیری و اجرا» است.
- ساختار جدید محصولات: یوتیوب حول سه سازمان محصول مجزا سازماندهی میشود: محصولات بیننده، محصولات خالق و جامعه، و محصولات اشتراک.
- تمرکز بر تجربه کاربر: محصولات بیننده بر بهبود جستجو، کشف محتوا، تعامل و تجربه اتاق نشیمن متمرکز خواهند بود.
- ابزارهای هوش مصنوعی برای خالقان: بخش محصولات خالق بر «هدایت خلاقیت از طریق ابزارهای هوش مصنوعی generative، Shorts، Live و پشتیبانی از خالقان» تمرکز دارد.
- رشد اشتراکها: بخش محصولات اشتراک نیز بر رشد اشتراک در پلتفرمهای Music، Premium و YouTube TV متمرکز است.
موهان در یادداشت خود نوشت: "با نگاه به آینده، مرز بعدی برای یوتیوب هوش مصنوعی است که پتانسیل تبدیل هر بخشی از پلتفرم را دارد."
وی افزود: "ما همچنین درک میکنیم که برخی از شما ممکن است برای یک چالش جدید آماده باشید، بنابراین تصمیم گرفتیم اکنون زمان مناسبی برای ارائه یک برنامه خروج داوطلبانه است."
یوتیوب تنها غول فناوری نیست که همزمان با استناد به هوش مصنوعی در حال کاهش نیروی انسانی است. این تغییرات در حالی رخ میدهد که یوتیوب از پرداخت ۱۰۰ میلیارد دلار به اکوسیستم خود خبر داده است.
