اسپاتیفای با سه شرکت بزرگ موسیقی برای توسعه محصولات هوش مصنوعی هنرمند-محور همکاری میکند
اسپاتیفای با سه شرکت بزرگ موسیقی برای توسعه محصولات هوش مصنوعی هنرمند-محور همکاری کرده است. این شرکت چهار اصل اساسی شامل مشارکت، انتخاب، جبران منصفانه و ارتباط هنرمند-هوادار را برای راهنمایی برنامههای آینده خود تعیین کرده است.
همکاری اسپاتیفای با شرکتهای بزرگ موسیقی
اسپاتیفای با سه شرکت بزرگ موسیقی شامل سونی، یونیورسال و وارنر برای توسعه محصولات هوش مصنوعی هنرمند-محور همکاری میکند. این شرکت همچنین با شرکت حقوق دیجیتال مرلین و لیبل موسیقی فرانسوی بلیو همکاری خواهد کرد. هدف از این مشارکت توسعه ابزارهای هوش مصنوعی است که به هنرمندان و ترانهسرایان کمک میکند و ارتباط آنها با هواداران را تقویت مینماید.
- چهار اصل راهنما: مشارکت با لیبلها، انتخاب در مشارکت، جبران منصفانه، ارتباط هنرمند-هوادار
- دفاع در برابر رقابت: اسپاتیفای این حرکت را دفاعی در برابر نوآوریهای هوش مصنوعی غیرمجاز میداند
- ابزارهای موجود: اسپاتیفای قبلاً ویژگیهای هوش مصنوعی مانند DJ هوش مصنوعی و پلیلیست روزانه شخصیسازی شده را معرفی کرده است
- حقوق هنرمندان: شرکت تأکید میکند که "حقوق موسیقیدانان مهم است. کپیرایت ضروری است"
- توسعه مسئولانه: هدف اسپاتیفای اطمینان از وقوع نوآوری آینده موسیقی به صورت مسئولانه است
"اگر صنعت موسیقی در این لحظه پیشرو نباشد، نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی در جای دیگر و بدون حقوق، رضایت یا جبران خسارت اتفاق میافتد" "ما محصولات جدیدی برای هنرمندان و هواداران از طریق توافقهای پیشرو توسعه خواهیم داد"
اسپاتیفای معتقد است که ابزارهای فعلی هوش مصنوعی برای قدرت بخشیدن به حرفه، کسبوکار و پایگاه هواداران هنرمندان ساخته نشدهاند. این شرکت قصد دارد با مشارکت فعال با صنعت موسیقی، آینده نوآوری موسیقی را به صورت مسئولانه شکل دهد.
