متا از گفتگوهای هوش مصنوعی برای هدفگیری تبلیغات استفاده خواهد کرد
متا از ۱۶ دسامبر شروع به جمعآوری دادهها از گفتگوهای کاربران با چتباتهای هوش مصنوعی برای هدفگیری تبلیغات خواهد کرد. این تغییر در اکثر مناطق جهان به جز اتحادیه اروپا و کره جنوبی اجرا میشود.
استفاده متا از گفتگوهای هوش مصنوعی برای تبلیغات
شرکت متا قصد دارد از تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۵، دادههای حاصل از گفتگوهای کاربران با چتباتهای هوش مصنوعی را برای هدفگیری تبلیغات جمعآوری کند. این شرکت اعلام کرده که این دادهها برای "شخصیسازی محتوا و تبلیغات" در اپلیکیشنهایی مانند فیسبوک و اینستاگرام استفاده خواهد شد. این تغییر در "اکثر مناطق" جهان اجرا میشود اما در ابتدا اتحادیه اروپا و کره جنوبی را شامل نمیشود.
- متا از ۷ اکتبر اطلاعرسانی درونبرنامهای و ایمیلی را آغاز میکند
- هیچ امکان انصرافی برای کاربران وجود نخواهد داشت
- دادههای مربوط به موضوعات حساس مانند عقاید مذهبی، گرایش جنسی و سلامت جمعآوری نمیشوند
- این اقدام مشابه هدفگیری تبلیغاتی سنتی است اما گفتگوهای خصوصی را شامل میشود
- چتباتهای هوش مصنوعی دوست کاربران نیستند و دادهها را برای تبلیغات استفاده میکنند
کریستی هریس، مدیر سیاستگذاری حریم خصوصی متا: "تعاملات افراد به بخش دیگری از ورودیهایی تبدیل میشود که شخصیسازی فیدها و تبلیغات را اطلاع میدهد"
متا در پست وبلاگی خود نوشت: "در نتیجه، ممکن است شروع به دیدن توصیههایی برای گروههای پیادهروی، پستهای دوستان درباره مسیرها یا تبلیغات چکمههای پیادهروی کنید"
این تغییر نشاندهنده گسترش دامنه جمعآوری دادهها توسط شرکتهای فناوری برای هدفگیری تبلیغاتی است.
