بررسی قابلیتهای دسترسپذیری اسنپ برای ناشنوایان در روز جهانی ناشنوایان
اسنپ به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، کاربران ناشنوا و کمشنوا را به ارزیابی قابلیتهای دسترسپذیری سرویس درخواست خودرو دعوت کرد. این اقدام با هدف بهبود تجربه کاربری و شناسایی نقاط قوت و ضعف اپلیکیشن انجام شد.

دسترسپذیری اسنپ برای کاربران ناشنوا و کمشنوا
اسنپ به مناسبت روز جهانی ناشنوایان اقدام به ارزیابی قابلیتهای دسترسپذیری سرویس خود توسط کاربران ناشنوا و کمشنوا کرده است. این پروژه از آبان ۱۴۰۱ آغاز شده و تاکنون ۱۸٬۴۵۲ کاربر مسافر و ۳٬۶۹۸ کاربر راننده با فعال کردن گزینه «ناشنوا یا کمشنوا هستم» از این قابلیتها استفاده کردهاند. قابلیتهای دسترسپذیری در همکاری نزدیک تیم محصول اسنپ با افراد دارای معلولیت توسعه یافته است.
- برای مسافران ناشنوا: فعال کردن گزینه مربوطه، تماس صوتی را غیرفعال کرده و راننده از طریق پیامک مطلع میشود
- برای رانندگان ناشنوا: نشان ویژه در پروفایل و غیرفعال شدن تماس صوتی
- ارتباط از طریق چت متنی: امکان ارتباط کامل از طریق پیامهای متنی در اپلیکیشن
- آموزش کاربران: هر دو طرف سفر آموزشهای لازم را دریافت میکنند
- ثبت معلولیت: امکان ثبت انواع معلولیت شامل حرکتی، ناشنوایی و نابینایی
"هدف از این اقدام ارزیابی دسترسپذیری سرویس و بیان نقاط بهبود و قوت اپلیکیشن اسنپ از سوی کاربران بود"
"تا پایان ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۹٬۴۶۶ کاربر مسافر و راننده اسنپ نوع معلولیت خود را ثبت کردهاند"
این اقدامات نشاندهنده توجه اسنپ به تجربه کاربری فراگیر برای همه کاربران است و بهبود مستمر این سرویس ادامه دارد.
