میانه خطرناک: نقشهای چابکی که اول توسط هوش مصنوعی از بین میروند
پیتر یانگ، رهبر محصول معروف، استدلال میکند که هوش مصنوعی نقشهای محصول را به دو گروه تقسیم میکند: کارشناسان عمومی که میتوانند با هوش مصنوعی نمونهسازی کنند و متخصصان برتر. دیگران در میانه خطرناک در معرض خطر هستند.
آینده نقشهای چابک در عصر هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در حال تغییر کارهای محصول و فناوری است. پیتر یانگ، رهبر محصول معروف، استدلال میکند که هوش مصنوعی نقشهای محصول را به دو گروه تقسیم میکند: کارشناسان عمومی که میتوانند با هوش مصنوعی به صورت end-to-end نمونهسازی کنند و متخصصان در ۵ درصد برتر حوزه خود. همه افراد دیگر در میانه خطرناک در معرض فشار قرار میگیرند.
- واقعیت تسهیلگری فرآیند: متخصصانی که ارزش اصلی آنها اجرای برنامهریزی اسپرینت، تسهیل بازنگریها یا نگهداری بکلاگهای Jira است در معرض خطر هستند
- لبه رقابتی متخصصان چابک: باارزشترین کار چابک، ساخت یادگیری سازمانی است نه اجرای فریمورک
- متخصص T-Shaped بازتعریف شده: ترکیب رهبری تغییر سازمانی با تحلیل داده و تشخیص الگو
"اگر خروجی اصلی شما یادداشتهای جلسه و تیکتهای Jira است، در خطر هستید"
"ابزارها میتوانند سرعت را نمودار کنند، اما نمیتوانند آن گفتوگوی سخت را اجرا کنند"
سازمانها باید برای رهبری تغییر، روانشناسی سازمانی و تأثیر بدون اختیار استخدام کنند نه اجرای فریمورک.
