تأثیر جنگ بر تبلیغات دیجیتال: افزایش بازدید اخبار و بازیها
گزارش یکتانت نشان میدهد جنگ باعث کاهش ۷۹ درصدی بودجه تبلیغاتی و تغییر الگوی بازدید کاربران به سمت محتوای خبری و بازیهای ویدئویی شده است.

تأثیر جنگ بر تبلیغات دیجیتال و رفتار کاربران
گزارش یکتانت درباره تأثیرات جنگ ۱۲ روزه بر فضای تبلیغات دیجیتال نشان میدهد که این بحران باعث کاهش چشمگیر بودجه کمپینهای تبلیغاتی، تغییر رفتار کاربران و افت بازدید وبسایتها شده است. با این حال، برخی کسبوکارها توانستند از این شرایط برای کاهش هزینهها و افزایش بازدهی تبلیغات خود بهره ببرند. این گزارش با تحلیل دادههای بیش از ۵۳۰۰ وبسایت، هزاران اپلیکیشن و اطلاعات کمپینهای تبلیغاتی بیش از ۲۰۰۰ کسبوکار تهیه شده است.
- کاهش ۱۴ درصدی بازدید وبسایتها در دوره جنگ
- رشد ۳۷ درصدی بازدید محتوای ویدئویی و ۳۵ درصدی اخبار سیاسی
- کاهش ۷۱ درصدی بازدید حوزههای موسیقی و سرگرمی
- رشد ۲۸ درصدی تبلیغات در اپلیکیشنها و ۴۱ درصدی در بازیهای موبایلی
“در روز دهم جنگ، بودجه تبلیغاتی به کمترین سطح یعنی کاهش ۷۹ درصدی رسید.” “تبلیغکنندگان به چهار دسته مختلف از نظر سازگاری با شرایط جنگ تقسیم شدند.”
پس از پایان جنگ، روند بازدید وبسایتها به تدریج بازیابی شد، اما برخی حوزهها همچنان با تغییرات قابلتوجه همراه بودند. این گزارش نشان میدهد که بحرانها میتوانند فرصتهایی برای بازنگری در استراتژیهای تبلیغاتی ایجاد کنند.
