خرید اعتباری: حفظ نقدینگی یا سهولت پرداخت؟
خرید اعتباری به دلیل سهولت پرداخت و تجمیع هزینهها در حال افزایش است. این روش به حفظ نقدینگی کاربران کمک میکند و در ایران نسبت به کشورهای توسعهیافته کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

خرید اعتباری و مزایای آن برای کاربران
خرید اعتباری به یکی از روشهای پرداخت محبوب بهویژه در خریدهای آنلاین تبدیل شده است. کاربران حتی برای خریدهای خرد نیز ترجیح میدهند پرداختهایشان را به صورت اعتباری انجام دهند. دلیل اصلی این تمایل، آسانی پرداخت یکجا به جای چندین پرداخت در طول ماه است. در حالی که برخی افزایش تمایل به خریدهای اعتباری را به وضعیت اقتصادی کشور نسبت میدهند، اما آمارها نشان میدهد خریدهای اعتباری در ایران در مقایسه با کشورهای توسعهیافته بسیار ناچیز است.
- کاهش تعداد تراکنشهای ماهانه تا ۹۰ درصد
- مدیریت بهتر دارایی و حفظ نقدینگی
- امکان پرداخت یکباره در ابتدای ماه بعد
- استفاده از کیف پول برای سادهسازی پرداختها
- جذب مشتریان بیشتر برای فروشگاهها
“خرید اعتباری سوپرمارکتی برخلاف تصور اولیه، در مناطق شمال شهر تهران بیشتر بوده است” “دلیل استفاده از شیوه پرداخت اعتباری در این مناطق، بیشتر به دلیل سهولت در پرداخت است”
فروشگاهها نیز از ارائه گزینه خرید اعتباری سود میبرند، چرا که این امکان مشتریان بیشتری را جذب کرده و از طریق سیستم پاداش و جوایز در کیف پول، به افزایش وفاداری مشتریان کمک میکند.
