انتقاد کانون عالی کارگران از طرح بیمه اجباری رانندگان اینترنتی
کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران طرح بیمه اجباری رانندگان تاکسیهای اینترنتی را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که راهکار تامین مالی صندوق بازنشستگی، اصلاح ساختار مدیریتی است نه افزایش فشار بر دوش کارگران.

طرح بیمه اجباری رانندگان اینترنتی با انتقادات جدی مواجه شده است
سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران، در گفتگو با دیجیاتو به طرح جدید سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه اجباری رانندگان تاکسیهای اینترنتی انتقاد کرد. بر اساس این طرح، رانندگان پلتفرمهایی مانند اسنپ و تپسی موظف به پرداخت ۱۳.۵ درصد از درآمد خود به عنوان سهم بیمه شدهاند و ۴ درصد نیز به قیمت هر سفر اضافه میشود.
- حذف مستمری بازنشستگان: افرادی که پس از ۳۰ سال خدمت به علت ناکافی بودن مستمری، به رانندگی روی آوردهاند از دریافت مستمری محروم میشوند
 - پرداخت مضاعف حق بیمه: رانندگانی که شغل دوم دارند مجبور به پرداخت دو بار حق بیمه میشوند
 - خدمات درمانی ناکافی: سازمان تأمین اجتماعی به بسیاری از مراکز درمانی بدهکار است و خدمات آن بدون بیمه تکمیلی کارایی ندارد
 - گسترش طرح به سایر پلتفرمها: این طرح ممکن است به سایر بخشهای دیجیتال مانند خدمات خانگی و سلامت نیز تسری یابد
 
گلپور تأکید کرد: "طبق قانون اساسی، دولت موظف است بیمه را برای همه مردم فراگیر کند، نه اینکه هزینههای خود را از جیب ضعیفترین قشر جامعه تأمین کند"
وی هشدار داد: "وقتی کارگر بین نان شب و بیمه باید یکی را انتخاب کند، طبیعی است که بیمه را کنار بگذارد. نتیجه، کاهش بیمهپردازان و تشدید بحران در صندوق است"
کانون عالی کارگران خواستار گفتوگو با نمایندگان واقعی جامعه کارگری و جستوجوی راهکارهای اساسی مانند بازپرداخت بدهیهای دولت و اصلاح ساختار مدیریتی شده است.
