لجستیک، زمین بازی جدید تجارت الکترونیک ایران
تحلیل آمار لجستیکی گزارش تجارت الکترونیک ایران ۱۴۰۳ که نشاندهنده تحولات اساسی در روشهای ارسال کالا و ظهور سبد لجستیکی ترکیبی است.

۴۵٪داغ
تحولات لجستیک در تجارت الکترونیک ایران
گزارش تجارت الکترونیک ایران در سال ۱۴۰۳ نشاندهنده تحولات چشمگیر در بخش لجستیک است. روش «بیش از یک روش ارسال» با سهم ۴۱ درصدی به الگوی غالب تبدیل شده که نشاندهنده انعطافپذیری فروشگاهها در ارائه گزینههای متنوع به مشتریان است. شرکت ملی پست با سهم ۲۹.۶ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد هرچند نسبت به سال قبل تقریباً نصف شده است.
- شبکه توزیع اختصاصی با رشد ۳ برابری به ۱۹ درصد رسیده است
- شرکتهای پست خصوصی با سقوط از ۱۵ درصد به ۳ درصد مواجه شدند
- باربریهای سنتی با کاهش از ۱۰ درصد به ۳.۳ درصد روبرو شدهاند
- پیکهای شهری نیز از ۶ درصد به ۳.۴ درصد کاهش یافتهاند
"فروشگاهها درک کردهاند نیاز به تنوع در روش ارسال دارند" "رقابت از ارسال صرف به تجربه ارسال منتقل میشود"
آینده لجستیک ایران به سمت مدلهای ترکیبی، لجستیک اختصاصی و تمرکز بر تجربه مشتری پیش میرود.
