مدیرعامل شیائومی به مهندسی معکوس خودروهای تسلا اعتراف کرد
مدیرعامل شیائومی اعلام کرد این شرکت سه دستگاه تسلا مدل Y را خریداری و کاملاً باز کرده است. حتی گمانهزنی مشابهی درباره فراری مطرح شده است.

اعتراف مدیرعامل شیائومی به مهندسی معکوس تسلا
«لی جون»، مدیرعامل شیائومی، در رویدادی در چین بهطور واضح به مهندسی معکوس خودروهای تسلا اعتراف کرده است. او اعلام کرد این شرکت در اوایل سال جاری میلادی سه دستگاه تسلا مدل Y را خریداری کرده، آنها را کاملاً باز کرده و تمام قطعات را بررسی کرده است. احتمالاً شیائومی در زمان توسعه اولین خودروی خود یعنی سدان SU7 هم عملیات مشابهی را با تسلا مدل ۳ انجام داده است. این رویکرد منحصربهفرد برای شیائومی محسوب نمیشود و در سراسر صنعت خودرو، مهندسی معکوس محصولات رقبا یک روش قدیمی برای الگوبرداری بوده است.
- شرکتهای الکترونیکی بهطور معمول گوشیهای هوشمند و پردازندههای رقبا را کالبدشکافی میکنند
- خودروسازان محصولات رقبا را میخرند و تا آخرین پیچ و مهره جدا میکنند
- حتی گمانهزنی مشابهی درباره فراری مطرح شده است
- مشاهده شیائومی SU7 در دفتر مرکزی فراری احتمال معیارسنجی را قوت میبخشد
- شیائومی با حجم انبوهی از سفارشات عقبمانده دستوپنجه نرم میکند
«ما در ابتدای سال جاری ۳ تسلا مدل Y خریدیم، قطعات آنها را جدا کردیم و همه اجزا را یکی پس از دیگری بررسی کردیم.»
«اگر YU7 را انتخاب نکنید، میتوانید مدل Y را در نظر بگیرید. من از مدل Y انتقاد نمیکنم. تسلا مدل Y یک خودروی بسیار عالی و برجسته است.»
لی جون در مراسم از تسلا مدل Y تعریف کرد و مقایسهای دقیق از تسلا و YU7 را نشان داد. برخلاف بسیاری دیگر از مدیران عامل این صنعت، او ادعا نمیکند که جدیدترین مدل شیائومی فروش بهتری از پرفروشترین مدل تسلا خواهد داشت.
