هیدئو کوجیما هوش مصنوعی را نه تهدید بلکه «یک دوست» برای توسعه بازیها میداند
سازنده مشهور بازیهای ویدیویی هوش مصنوعی را ابزاری برای افزایش بهرهوری و آزادسازی زمان خلاقیت انسان میداند. کوجیما معتقد است هوش مصنوعی شریکی خلاق است نه جایگزین انسان.

دیدگاه کوجیما درباره هوش مصنوعی در توسعه بازی
هیدئو کوجیما، خالق بازیهای مشهوری مانند متال گیر و دث استرندینگ، در مصاحبهای با Wired Japan دیدگاه جالبی درباره هوش مصنوعی ارائه کرده است. برخلاف بسیاری از فعالان صنعت بازی که هوش مصنوعی را تهدیدی برای خلاقیت میدانند، کوجیما آن را «یک دوست» و همکار ارزشمند توصیف میکند. او معتقد است که هوش مصنوعی میتواند با انجام کارهای تکراری و زمانبر، فضای بیشتری برای خلاقیت انسان فراهم کند.
- تمرکز بر انجام وظایف تکراری مانند انیمیشنسازی و ضبط حرکت
- کاهش هزینهها و زمان تولید با استفاده از یادگیری ماشین
- ایجاد مدلهای دیجیتال بازیگران در بازی Death Stranding 2
- همکاری با Niantic Spatial برای واقعیت افزوده
- برنامهریزی برای پروژههای فیلم لایو اکشن و انیمیشن
«بسیاری از افراد از هوش مصنوعی برای خلق ایده استفاده میکنند، اما من آن را بیشتر یک دوست میبینم.»
«میخواهم هوش مصنوعی کارهای تکراری و زمانبر را برعهده بگیرد تا هم هزینهها کمتر شود و هم زمان تولید کاهش یابد.»
رویکرد کوجیما در تضاد با گرایش برخی شرکتها به خودکارسازی کامل قرار دارد و نشان میدهد که هوش مصنوعی میتواند بهعنوان ابزاری مکمل برای بهبود بهرهوری و خلاقیت عمل کند.
